Feb 29, 2012

Corat Coret: Bicara Hati, Jiwa & CInta

Saya tidaklah mencari wanita yang cantik jelita.
Saya tidaklah mencari wanita yang kaya raya berharta.
Saya tidaklah mencari wanita yang tinggi ilmunya di dada.
Saya tidaklah mencari wanita yang bijak pandai semua perkara.
Saya tidaklah mencari wanita yang cukup sempurna keseluruhannya.

Dan kerana hal itu juga..
MAHAR ku untuk bakal isteri tidak setinggi mana,
wang hantaran juga tidak berpuluh ribu RM dibelanja,
barang hantaran juga tidaklah ramai dayang yang membawa,
tapi cukuplah lafaz akad nikah, ijab qabul kerana redha Allah Azza Wajalla
 
bercakap mengenai hati dan perasaan..
bagi aku ia adalah sesuatu yang unik..
kenkdg kita xtahu pun yang kita akan jatuh cinta..
kenkadng kita pun xfaham kenapa kita jatuh cinta..
sebelum kenalnya apa itu cinta..
terasa amatlah bodoh org itu jika menolak cinta yang dikira baik..
sentiasa mengingatkan diri, bila ada seorg yang baik datang menghulurkan cinta..
akan ku terima cinta itu tanpa bnyk bicara..
akan ku sambut cinta itu..akan ku buktikan pada semua bahawa cinta ini hanyalah pada perkataan sahaja..xde soul yang hidup di dalamnya..
tetapi bila hari itu tiba juga, bila seseorg baik datng untuk menagih cintaku..
hatiku mula tergaman..hatiku bagai terkunci..
hanya otak sahaja yg berbicara mengingatkan betapa angkuhnya aku dahulu mempersoalkan tentang cinta..hati kata tidak..tapi otak kata ya..(macam lirik lagu cinta muka buku lak)...
bila berperang akhirnya hati itu menang...
rupanya kita xkan sewenang-wenangnya menerima CINTA itu...kerna ia meilbatkan banyak perkara..bukanlah semudah ABC..hehehe..

tapi aku still percaya CINTA boleh dipupuk..hehehehe.........

No comments:

Post a Comment