Oct 28, 2011

•✿• jika aku bukan untukmu ♥

Sesiapa yang bertaqwa kepada Allah (dengan mengerjakan suruhanNya dan meninggalkan laranganNya), nescaya Allah akan mengadakan baginya jalan keluar (dari segala perkara yang menyusahkannya), Serta memberinya rezeki dari jalan yang tidak terlintas di hatinya. Dan (Ingatlah), sesiapa berserah diri bulat-bulat kepada Allah, maka Allah cukuplah baginya (untuk menolong dan menyelamatkannya). Sesungguhnya Allah tetap melakukan segala perkara yang dikehendakiNya. Allah telahpun menentukan kadar dan masa bagi berlakunya tiap-tiap sesuatu. (Surah at Talaq 2-3)


my dear diary... lama sudah tak mencurah rasa, meluah kata.. 
ade waktunye, terasa seperti sudut hati ini yang membeku kira-kira setahun lepas mulai mahu mencair selepas bertemu calon yang baik & menarik hati.. namun, bila berbincang secara realistik ternyata gembira itu cuma sementara.. cuma bila teringat pesan Ustaz, tatkala kamu ade masalah, kamu berdukacita, gundah gulana mengadulah pada pemilik hati yang maha kuasa, yang maha memiliki, yang maha memberi, pemilik Alam semesta & segala sesuatu di dalamnya.. Ayat surah ini juga kembali menenangkan hati yang terusik, berasa beban dengan persepsi manusia serta adat yang menyusahkan.. 


Kembali mengingatkan diri yang alpa, jika kita mengharap pada manusia nescaya kita kecewa.. Realitinya itu punca kecewa.. Jika takdir ilahi, pemilik jiwa ini menentukan tiada jodoh & rezeki di dunia untuk menyempurnakan separuh iman ku... ku mohon dipelihara sebahagian lainnya dengan bertaqwa kepada Allah.. itulah cinta yang mampu diraih, cinta suci kepada Ilahi... bimbinglah daku, tunjukkan ku jalan yg benar, jalan yang diredhaiMu ya Allah..


•✿• jika aku bukan untukmu ♥

..bkn kerna aku tak syg
..bkn jua kerna org tua kte..
..bkn pula kerna kau tak mcintai aku..
..sungguh tiada khilaf kte syg bla hati saling mnyayangi..mrindui..

namun syg..realitinya,
ALLAH pemilik nyawa dan jiwa kte..
jodoh itu ktentuan drNYA..

syg,
jika nnt ku dtakdirkn bkn utk mu..
kte perlu akur..redha utk mnerima sgala kemungkinan ea syg..

" ku akui..hadirmu cinta nan terindah yg pernah kumiliki "

No comments:

Post a Comment