Oct 2, 2012

Corat Coret 2.10.12

Assalamualaikum makmumku, perkenalkan diri saya Syaiful Bahari Bin Che Aziz.
Huhuhu, xleh tidur + penangan cerita salam cinta... (:

✿..Pada saya, biar dia SALAH SANGKA..biar dia salah anggap, biar dia salah menduga..biar dia tahu yang buruk, sebelum MENGHARAP yang baik-baik..

Jika dia IKHLAS, dia akan sedia MENERIMA kekurangan yang ada..dari hanya mengharap yang baik d
an sempurna..apa guna menghabiskan MASA menunjukkan kebaikkan, bila dia tidak boleh menerima kelemahan dan kekurangan?

Biar dia tahu saya tidak pandai itu, saya tidak pandai ini..biar dia tahu, saya mungkin tidak dapat memenuhi expectation dia yang tinggi melangit itu..biar dia tahu, saya pernah punya MASA LALU..namun saya masih punya MASA HADAPAN..biar dia tahu, biar dia buat keputusan supaya dia tidak rasa TERTIPU, supaya dia tidak menyesal kelak..✿





Cinta itu pilihan, andai dia tahu akan buruk baik kamu, kekurangan kebaikan kamu, kelemahan kelebihan kamu namun dia masih memilih mu & menerima kamu.





Cinta itu kesempatan, sekiranya dia hanya tahu kelebihan mu, kebaikan mu, & bertemu dengan mu di satu saat yang tepat semata.. namun sewaktu mengetahu keburukan, kelemahan & kekurangan kamu dia menjauhi kamu dan tidak dapat menerima perkara tersebut.





Sesungguhnya manusia itu mampu berubah, disokong oleh doa yang tulus & dengan izin Allah kerana hidayah itu hak Allah & semua orang mempunyai masa depan - diberi ruang & peluang untuk berubah. Siapa kita untuk menghukum, kita hanya mampu berpesan-pesan dengan kebenaran & juga kesabaran. Itu jalan dakwah kita. Kadang kala dalam perjalanan kita menuju Allah, kita diuji dan diberi ujian cubaan yang menggugat iman. Sabar adalah jalan terbaik namun sebagai manusia biasa, kita ada kelemahan masing-masing yang tergugat imannya dilanda ujian. Ujian datang dalam bentuk kesenangan - sama ada kamu bersyukur atau alpa & ujian datang dalam bentuk kesusahan sama ada kamu bersabar atau berkeluh kesah.





Selagi masih diberi peluang oleh Allah, ayuh kita berusaha.





Allah s.w.t. berfirman: 


Aku adalah berdasarkan kepada sangkaan hamba-Ku terhadap-Ku. 


Aku bersamanya ketika dia mengingati-Ku. Apabila dia mengingatiKu dalam dirinya, nescaya aku juga akan mengingatinya dalam diri-Ku. 


Apabila dia mendekati-Ku dalam jarak sejengkal, nescaya Aku akan mendekatinya dengan jarak sehasta. 


Apabila dia mendekati-Ku sehasta, nescaya Aku akan mendekatinya dengan jarak sedepa. 


Apabila dia datang kepada-Ku dalam keadaan berjalan seperti biasa, nescaya Aku akan datang kepadanya dalam keadaan berlari-lari anak.

No comments:

Post a Comment